duminică, 9 noiembrie 2008

Fursecul 21 - Mjuk Toska Kaka

Sau Toskakaka, am gasit scris si asa. E o reteta suedeza de tarta din aluat de migdale umplut cu o crema foarte dulce de migdale. De obicei se face o prajitura mare, rotunda, din care se taie felii, dar se poate face si sub forma unor tarte mici, asa cum e si cazul Fursecului 21. Pentru ca afara e destul de frig, de data asta avem din nou o tema care nu necesita cautarea de indicii prin oras. Suedeza, ca sa mearga cu fursecul saptamanii si pentru ca sunt un mare amator de tot ce e suedez: tara, limba, design-ul, marcile. Am o masina suedeza si un telefon mobil suedez. De fapt, am mai multe telefoane, vreo treizeci. Asta pentru ca primul meu mobil, in '97, a fost un Ericsson GF788 si de atunci nu am mai vrut sa ma desprind de produsele Ericsson. Nu am avut niciodata alta marca de mobil, nu am vandut decat un singur telefon (si asta pentru ca era distrus de uzura si nerecuperabil), in rest le-am pastrat pe toate celelalte cumparate de-a lungul anilor. Dar sa revenim la tema: domnul Lars Magnus Ericsson a avut o viata foarte interesanta, cu etape destul de dificile (nu, pe Wikipedia n-o sa gasiti cele mai interesante detalii). Impreuna cu sotia sa a pus pe picioare in Stockholm firma LM Ericsson, initial un atelier de reparatii pentru aparate electro-mecanice. Odata cunoscut succesul, a fost nevoie de sedii din ce in ce mai mari, ajungandu-se ca o statie de metrou din Stockholm sa fie construita special pentru angajatii Ericsson acolo unde se afla sediul principal, cea mai mare fabrica precum si blocurile in care locuiau multi din angajatii firmei. Din 2003, sediul s-a mutat la Kista, in apropiere de Stockholm. Ma intereseaza sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare: ce reprezinta ultima poza din acest post sau care este adresa la care se gaseste elementul din poza. Scrieti-mi la furseculmecanic@gmail.com pana miercuri seara si va rog sa precizati si sursa de la care ati luat informatia respectiva. Nu e foarte usor, dar nici greu nu e, va asigur. Multa bafta, iata si poza:

18 comentarii:

Anonim spunea...

e prea greu.

Mathurine spunea...

lol
si arhitectura suedeza e prea plina de lei

Anonim spunea...

un indiciu,ceva?

Anonim spunea...

da, nici eu nu am gasit nimic

fursecul mecanic spunea...

@all: As fi oferit un indiciu, dar intre timp exista deja o persoana care a gasit raspunsul corect, asa ca vad ca nu e imposibil. In caz ca nu si nu nimeriti cu google unde trebuie, nu va intristati: Fursecul 22 vine mult mai devreme decat v-ati astepta.

Anonim spunea...

uff,dar are legatura cu Lars Magnus Ericsson,corect?E interesanta istoria sa,dar tare as vrea sa gasesc acel element si sa gust din fursecuri once again...

fursecul mecanic spunea...

@stef: In mod cert, are. Avem intre timp inca un castigator.

Anonim spunea...

ba e grea intrebarea! :p

fursecul mecanic spunea...

@ion: Asa zici tu mai Ioane? Pai intre timp am deja trei raspunsuri corecte. Deci n-o fi chiar asa greu. De fapt, chiar nu e.

Anonim spunea...

pai normal ca asa zic daca n-am nimerit raspunsul. :) bine, vroiam sa mai propun o varianta, dar nu ar fi fost tocmai fair. :P (adica, cred ca m-am prins)

fursecul mecanic spunea...

@ion: Poti sa propui cate variante vrei. Singurul risc e sa te ia la ochi filtrul de spam de la gmail...

fursecul mecanic spunea...

@all: Am devansat cu o zi incheierea concursului pentru Fursecul 21 ca sa nu mai aud ca e prea greu. Ii felicit pe cei trei care au gasit raspunsul corect, dovada vie a faptului ca n-a fost, totusi, atat de greu (nici unul din ei nu lucreaza la Ericsson). Elementul de arhitectura cautat este un ras (lynx), dar puteati sa-i spuneti si pisica si elefant, daca imi scriati ca se afla pe casa din Drottninggatan 15 in Stockholm, acolo unde a avut firma Ericsson primul sediu. E rezultatul cu nr. 6 de pe prima (!) pagina de rezultate din google la cautarea Drottninggatan 15 Stockholm. Foarte greu, intr-adevar.
Noroc cu F22, ca e mai usor. Sa va vad.

Anonim spunea...

asta n-a fost cinstit :(
era pana miercuri...
am ramas la centru pana la ora asta special sa ma uit pe net (acasa nu am net momentan) si de vreo juma de ora google-esc... fara mare spor dar fara sa ma plang ca e greu :(

fursecul mecanic spunea...

@ana: Apreciez gestul de a ramane peste program in scopuri atat de nobile; pentru asta o sa-ti aduc o portie de F21.

Anonim spunea...

ce dragutz :) multumesc!
pot adauga ca m-a persecutat ras-ul din imagine. am visat azi noapte ca umblam pe strazi sa-l caut... si dupa ce am alergat o vreme, mi-am adus aminte ca am gresit orasul (eram tot in Bucuresti) :))

Anonim spunea...

si eu am visat la un moment dat ca il caut:))

ba chiar pot spune ca visul imi aratase unde se afla dar nu mai tineam minte cand m-am trezit:)))

Madeinbukarest spunea...

nu se poaaaate!

acum citesc si eu comentariile! nu se poaaate! am stat azi vreo 2 ore sa googlesc stiind ca deadlineul este miercuri seara.

nu se poaaaate!

asta da lovitura sub centura. cu atat mai mult cu cat aflu ca azi expira DE FAPT termenul pentru minunatul si magnificul "fursec" 22. Dupa care imi ploua deja in gura dar pentru care sunt mult prea epuizata sa mai scriu acum :(((. Si oricum e dupa 12 noaptea deci nu se mai pune.

Asa ca dubla lovitura sub centura !

Ma declar KO si ma duc la culcare neimpacata :(

Madeinbukarest spunea...

PS. si foarte foarte trista :(