duminică, 15 iunie 2008

No soup for you!

Am primit multe mailuri in care mi se propune sa public retetele fursecurilor pe blog, respectiv secretele lor. Am raspuns fiecaruia in parte, dar vreau sa clarific si aici din nou chestiunea: Nu voi publica niciodata retete, pentru ca Fursecul Mecanic nu este un blog de retete. Pentru asta exista multe alte site-uri, in romana si in toate limbile imaginabile: bloguri, forumuri, youtube etc. Retetele mele nu sunt hiper-secrete, ele se bazeaza pe:
- bunul simt de a respecta retetele originale in detaliu,
- disponibilitatea de a pierde foarte mult timp pe internet cautand detalii si experiente ale diferitilor utilizatori din lume care au incercat genul respectiv de reteta,
- respectul fata de ingrediente, despre asta am tot scris si nu insist aici si, in fine,
- combinarea diferitelor retete gasite pe internet sau in carti de bucate, in asa fel incat sa rezulte produsul meu final.
Asta nu inseamna ca nu putem discuta reteta pe care o produc in saptamana respectiva, dar nu o sa listez niciodata "100 de grame de zahar brun, 2 oua" etc., din motivele sus-mentionate.
Sunt insa dispus sa impartasesc, chiar cu mare placere, mici trucuri care sa ajute la reusita retetelor. Asadar, pentru Fursecul 1, chocolate chip cookies, am urmatoarele sfaturi:
- untul se scoate din frigider cu 6-7 ore inainte de prelucrare
- ouale se adauga unul cate unul si se incorporeaza nu bine, ci foarte bine si cu rabdare
- la incorporarea fainii, nu amestecati pana este incorporata perfect, asta se va intampla odata cu adaugarea bucatilor de ciocolata; prea multa amestecare va dezvolta glutenul din aluat si-l va face mai tare
- tava trebuie racita perfect inainte de a baga la cuptor urmatorul lot de cookies, altfel se vor scurge in tava si vor iesi chocolate chip omlets.

2 comentarii:

Carmen spunea...

toate trucurile sunt universal valabile, si e fair sa nu dai detalii privind retete ;),spor la treaba!

qteJane spunea...

fair enough