marți, 10 iunie 2008

Fursecul 1 - Chocolate Chip Cookies

Primele dulciuri le voi trimite, asa cum am promis, saptamana asta. Sunt tipic americane: chocolate chip cookies, adica biscuiti cu bucati de ciocolata. Spre deosebire de biscuitii non-americani, acestia trebuie sa fie supradimensionati (unii cat o palma deschisa), crocanti in margine si moi, aproape necopti, in interior, trebuie sa aiba o nota pregnanta de caramel (data de folosirea zaharului brun) si, evident, cat mai multe bucati de ciocolata. Reteta mea combina ciocolata amaruie cu continut de cacao de 70% si ciocolata cu lapte (31%).
Istoria retetei e cat de cat interesanta: Ruth Wakefield era proprietara unui restaurant in statul american Massachusetts in anii '30. Doamna in cauza obisnuia sa le ofere clientilor biscuiti din partea casei, la pachet, pentru a-si aminti cu placere si acasa de masa pe care o luasera la restaurantul ei. Intr-o seara din 1933, in timp ce facea biscuiti cu aluat din ciocolata, doamna Wakefield a constatat ca i s-a terminat stocul de ciocolata de menaj, asa ca a luat o ciocolata normala, semi-dulce (amaruie, cum ii spunem noi), a taiat-o in bucati si a sperat ca bucatile se vor topi in cuptor. Asta nu s-a intamplat, pentru ca bucatile de ciocolata s-au topit doar putin si au ramas la locul lor in aluat. Astfel a luat nastere chocolate chip cookie-ul. Reteta s-a bucurat de asemenea succes in toata America, incat cei de la Nestle (fabricantii ciocolatei folosita de nevoie) i-au asigurat doamnei Wakefield un stoc nelimitat de ciocolata pe viata, in schimbul dreptului de a publica reteta Toll House Cookie pe pachetele de ciocolata Nestle. Din anii '60, Nestle au inceput sa vanda (si continua si azi) ciocolata semi-dulce sub forma de picaturi, special produsa pentru aceasta reteta. In plus, exista pe piata americana si biscuiti produsi industrial, sub numele de Toll House Cookies.
Nu e cazul meu, unde fursecurile nu vin dintr-o fabrica. In schimb, fiecare biscuit e pregatit, copt, inspectat, ambalat si livrat cu mare grija numai de mine, Fursecul Mecanic.

11 comentarii:

Biddibop spunea...

Uuuuu! Îmi plouă în gură...
Parcă ziceai ceva de comandă?

fursecul mecanic spunea...

@biddibop: Da, ziceam in primul post, din 28 mai 2008. Citeste-l, daca nu ai facut-o deja, si scrie-mi mail.

Anonim spunea...

Sa inteleg ca ma indulcesc foarte curand?! :D

fursecul mecanic spunea...

@alin: Corect.

Daiana Prundurel spunea...

Doamne despre ce minunatii se scrie aici...Suuper idee...si sper sa gust curand din bunatati.

qteJane spunea...

Sunt minunat de bune! I've just had my 1st chocolate chip cookie! Si prezentarea e foaaaarte tare!

Anonim spunea...

Si eu am primit Chocalate Chip Cookies - delicios!!! E "bataie" pe ei la noi in familie. :)

Anonim spunea...

minunata idee! sper sa nu uiti si de restul oamenilor care-ti impartasesc pasiunea dar care nu apuca din bunatatile tale-asteptam retete ;)

Anonim spunea...

salut fursecule,
chocolate chip cookies sunt preferatele mele, asa ca, pe de o parte sunt nerabdator sa le gust, dar pe de alta parte, daca mi le va placea foarte mult, de unde iau altele??? :(
marius

fursecul mecanic spunea...

@marius: Raspunsul urmeaza in postul de diseara.

Anonim spunea...

uuuuu. te rog frumos, pune un anunt in antetul blogului: nerecomandat pe inima goala.
e aproape 4, n-am halit nimic azi, (sau aproape nimic, daca numaram niste caise de imprumut pe la ora 10) si acum am dat cu nasul in blogul asta.. nu bine!

mult succes!